Kurumsal şirket yapısı gereği olarak aşağıdaki görüşme standart ve usullerine uygun davranılması daha doğru ve faydalı olacaktır.
Telefonumuzu , “……… Ben Emine, size nasıl yardımcı olabilirim” gibi sözcüklerle açmalıyız.
Noktalı boş kısma Sabah 10’kadar; Günaydın, 10- 16 arası; iyi günler ve 16’ dan sonra iyi akşamlar denilmesi uygun olmaktadır.
Kendimizi ve şirketimizi, karşı tarafı biz aradığımızda da tanıtmalıyız; “……..’dan arıyorum, Pazarlamadan Ahmet ” gibi.
Bizi arayan kişiye, telefonumuzun başında değilken de saygılı olmalıyız, yani
Yanımızdakilere ya da santral görevlisine gittiğimiz yeri muhakkak söylemeli,
Ya da telefonun yönlendirme işlevinden yararlanmalıyız. (not bırakmada Outlook kullanılabileceği gibi bizzat sözlü haber/bilgi de bırakılabilir)
“Ben yardımcı olabilir miyim?”i bir yaklaşım tarzı olarak benimsemeliyiz.
“Ben yardımcı olabilir miyim?” Demek karşınızdaki kişinin ihtiyacını öğrenmeye çalışmaktır.’’
“Ne istiyorsunuz?” gibi katı ve sert ifadeler kullanmayınız.
Telefonunuzu 3’den fazla çaldırmayınız. Telefon eden beklemektedir.
Üçüncü kez çalan telefonu en yakındaki kişi cevaplamalı ve 4. kez çalmasına izin vermemelidir.
Telefonda konuşurken sırada bekleyen çağrıyı da, fazlaca bekletmemeliyiz.
Karşımızdaki kişi beklerken bizim sesimiz ona gitmemeli, bunun için beklemeye almada bekleme tuşunu/kodunu kullanmalı ve kişiyi çok bekletmemeliyiz.
Aranan biz değilsek bile arayana gerekli nezaketi göstermeyi ihmal etmemeli ve telefonu doğru kişiye aktarmalıyız.
Yanlış numara çevirdiğimizde karşımızdakine aynı durumda bize davranılmasını beklediğimiz şekilde davranmalıyız.
Telefonla konuşmadan önce görüşülecek konunun planını yaparak ve not alarak konuşma yapılmalıyız.
İş yeri ve bürolarda mümkün oldukça cep telefonunu sessiz veya titreşim madunda tutmalı ve bulunduğumuz ortamı ilgilendirmeyen konuları not alarak sonra görüşmeliyiz.
Cevapsız çağrıları kontrol ederek muhakkak geri dönüşümünü yapamlıyız.
Şu ifadeleri kullanmayalım: Bilmiyorum, bu mümkün değil, yapmak zorundasınız, cümlenin başında (hayır), firmazın kurallarına göre, bunu yapamayız, buyrun ne istemiştiniz vb
Şu ifadeleri kullanabilirsiniz: araştırıp öğreneyim, sizin için yapabileceklerimiz bunlar, yapmanıza ihtiyaç duyduğumuz, bu tür işlemleri şöyle yapıyoruz, bunu yapabilmem için….., size nasıl yardımcı olabilirim vb. ifadeleri kullanabiliriz
PAYLASIMIN YENİ ADRESİNDESİNİZ
İSTERSENİZ ARSİVİMİZE GÖZ ATABİLİR http://pylsmpltfrm-arsiv.blogspot.com/
YADA ANASAYFAYA DÖNEBİLİRSİNİZ
Yeni Koronavirüs Hastalığı (COVID-19)
18 Ağustos 2010 Çarşamba
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder